Nieuwsbericht

Van de oud voorzitter Judith Smith

Lieve leden en sponsorouders,

Allereerst wil ik jullie via deze nieuwsbrief héél, héél erg bedanken voor alle lieve briefjes, kaartjes, cadeautjes en reacties op mijn besluit om het voorzitterschap over te dragen aan Björn. Heel erg ontroerend.

Judith 15 jaar2

Judith 15 jaar 1Met een dankbaar hart kijk ik terug op de afgelopen 15 jaar, waar dankzij jullie, alle kinderen van “Kasih Karunia ” een sponsorouder vonden.

Er is veel gebeurd in al die jaren. Het oprichten van Vereniging Smaragd ging moeizaam en niet altijd van een leien dakje en vaak is de gedachte om te stoppen in me opgekomen.

Maar dan waren jullie én het toenmalige bestuur daar, die me een hart onder de riem staken om niet op te geven en de kinderen in het tehuis niet in de steek te laten.

Jullie medeleven  gaf ons de kracht om dóór te gaan op de weg die wij als bestuur hadden besloten in te slaan.

Heel vaak denk ik terug aan de twee logeerpartijen in het tehuis die voor mij niet alleen gezellig maar ook heel leerzaam zijn geweest. Ik leerde de karakters van de kinderen kennen, hun pleziertjes, verdrietjes, hun deugden en vooral ondeugden.

Heel wat uurtjes heb ik met Tius en Sri gesprekken gevoerd, soms zo intens dat ik ‘s-avonds niet meer in slaap kon komen. Zij hebben mij doen inzien dat er een enorm cultuurverschil is tussen onze manier van leven (westers) en die van een Indonesiër.

Wij verlangen soms zoveel van ze, vanwege de westerse bril waar we doorheen kijken, maar vergeten heel vaak dat het een totaal andere wereld is met andere normen en waarden.

En altijd was daar, na een maand samen te zijn geweest, weer het afscheid met veel tranen als de kinderen roepend met de auto mee renden om me uit te zwaaien.

De kinderen van Kasih Karunia, wat ben ik trots op ze !!!!

Ze waren niet gewenst en kijk nu toch hoe goed ze het allemaal doen. Hoe mooi en knap ze zijn geworden. Dit is het resultaat van jullie steun aan ons en jullie vertrouwen in onze Vereniging.

Met een gerust hart neem ik afscheid als voorzitter in de wetenschap dat onze Vereniging Smaragd goed werk doet en een geweldig bestuur heeft.

Björn, Elly en André wens ik heel veel succes toe en aan jullie, lieve leden en sponsorouders zeg ik: BANYAK TERIMA KASIH.

Salam,

Judith