Van de Voorzitter

Lieve mensen,

De donkere dagen van december zijn weer aangekomen en dan is het goed om weer terug te kijken op het afgelopen jaar.

Er is het afgelopen jaar weer een hoop gebeurd. Zowel privé bij uw bestuursleden als in het kindertehuis Kasih Karunia (daarover straks meer). De werkzaamheden voor Kasih Karunia nemen een hoop vrije tijd voor ons in beslag. Niet alleen voor uw bestuursleden, maar ook voor de redactie en de activiteitencommissie. Dat kunt u begrijpen. U weet dat wij allemaal vrijwilligers zijn en wij doen ons uiterste best om alles vlekkeloos te verlopen.

Ik wil alle vrijwilligers, wellicht ook namens u, via deze nieuwsbrief ontzettend bedanken voor hun inzet, op welke wijze dan ook.

Wilt u extra nieuws over uw sponsorkindje of info over het wel en wee in het Kindertehuis neemt u dan contact met mij of de Vereniging op. Uiteraard wordt u komend jaar op de hoogte gehouden via Nieuwsbrieven, Facebook en onze internetsite.

Wist u dat Kasih Karunia een eigen Facebook Pagina heeft: Volg “Panti Asuhan Kasih Karunia” op Facebook voor nieuwsitems zoals de verjaardagen die gevierd worden. Ze posten ook geregeld eigen foto’s.

Afgelopen zomer hebben we een Sponsorouderdag georganiseerd omdat er dubbel feest was. Vereniging Smaragd vierde in 2018 dubbelfeest want onze Vereniging bestond namelijk dit jaar 25 jaar en Judith Smith vierde haar 15-jarig voorzitterschap!

Het was een feestelijke dag en Judith is extra in het zonnetje gezet. De kinderen van Kasih Karunia hebben speciaal voor deze gelegenheid voor hun ‘Ibu Judith’ een filmpje gemaakt waarin ze Judith bedanken voor haar jarenlange inzet en alle liefde voor “haar kinderen”. Judith was zowel verrast als ontroerd.

Zoals u wellicht heeft gelezen heeft Judith haar functie als Voorzitter neergelegd en het stokje aan mij overgedragen. Tijdens de laatste Algemene Ledenvergadering is mijn voorzitterschap bekrachtigd. Met trots en met veel liefde voor de kinderen zal ik mij ook volgend jaar voor u in zetten en voor onze anaks.

Bijna elke dag heb ik contact met mijn contact mijn contactpersoon Fraulein Ellen, de dochter van Pak Tius Budiono. Helaas ging mijn bezoek aan Kasih Karunia dit jaar in september niet door. Dit had onder andere te maken met de onrustige natuursituatie in Indonesië. Helaas had het land te maken met veel aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en tsunami’s. Het was m.i. niet raadzaam om dit jaar te gaan, omdat op alle eilanden het wel onrustig was. Hopelijk in 2019. Natuurlijk heeft uw bestuur een donatie gedaan aan Giro 555 voor de Nationale Actiedag Sulawesi.

In 2016 hebben André en ik een inventarisatie gemaakt over de verbouwing van het kindertehuis. Hierover hebben wij u destijds geïnformeerd middels een filmpje over ons bezoek. Fraulein Ellen heeft mij onlangs foto’s gestuurd van de verbouwing van het kindertehuis. Zo is er een nieuwe schoolruimte gemaakt met leerbanken voor de kinderen, de keuken is vernieuwd, de centrale ingang heeft een nieuw elektrisch hek, de spectictank is geplaatst, het administratiegebouw heeft een metamorfose ondergaan en het sanitair is aangepakt. Eerdaags kunt u het allemaal lezen en zien in de speciale nieuwsbrief over dit onderwerp om te ontdekken wat er allemaal is gedaan dit jaar. Een fantastische verbetering!!

Nou mensen, ik wil u allen heel, heel hartelijk bedanken voor uw steun van het afgelopen jaar. Door uw bijdrage, support, belangstelling en donaties (!!) gaat uw bestuur ook volgend jaar door en levert uw Vereniging zo een goede steun aan het kindertehuis en úw anaks.

Ik wens u en de uwen fijne feestdagen en een goed 2019.

Selamat berlibur dan Tuhan bersamamu,

Björn Knehans