Van de Voorzitter

Beste lieve leden,

Afgelopen maanden is er ontzettend hard gewerkt in het Kindertehuis Kasih Karunia. De plannen voor een verbouwing en renovatie heeft eindelijk zijn vruchten afgeworpen. Er is door Pak Tius en Fraulein Ellen een start gemaakt met de renovatie van onder andere het hek, het leslokaal, de ontvangstruimte, de badkamer en de keuken in het Meisjesgebouw.

In de speciale editie van de Berita (komt in januari 2020 uit) leest u meer over de renovatie. Wij zijn heel blij en trots met het resultaat. Het ziet er modern en heel netjes uit. Wat hebben ze hard gewerkt zeg, zoals u kunt zien. Als u een bezoek aan het tehuis heeft gemaakt herkent u het vast niet meer terug.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering hebben we nog meer laten zien van de renovatie tijdens de fotoreportage.
Maar er is nog genoeg te doen. Het jongenstehuis moet nog aangepakt worden en we hopen dat dit ook snel zal gebeuren. Hou onze website en de nieuwsbrieven dus goed in de gaten.

Begin dit jaar hebben we ook weer een Nieuwjaars Selamatan geregeld voor alle kinderen en verzorgsters. Voordat ze begonnen aan de traditionele feestmaaltijd werd er gebeden als dank aan alle sponsors uit Nederland. Als uitsmijter werd iedereen getrakteerd op een lekker ijsje. Iedereen heeft genoten van deze Selamatan aangeboden door onze Vereniging. Namens alle kinderen “terima kasih banyak” !

Ik ben ook blij te melden dat wij ook weer aanwezig waren bij het Child Right Gala. Het was een bijzondere Goede Doelen Avond met speeches, muziek en dans. Voor de vereniging is er een flinke donatie opgehaald waarvoor wij ChildRight bijzonder dankbaar zijn.

Over donaties gesproken. Ik wil iedereen die onze vereniging afgelopen tijd heeft gesteund en een donatie heeft gegeven ontzettend bedanken. In het bijzonder de familie van Drunen die een geweldige sponsoractie heeft opgezet bij de kerkgemeenten Genderen.  De hele kerkgemeente ontzettend bedankt voor deze geweldige actie.

We hebben verleden jaar alweer een sponsorouderdag georganiseerd in Museum Broekerveiling in Langedijk. Het was een leuke, gezellige, maar ook informatieve dag voor de sponsorouders. Wij zijn voornemens om ook volgend jaar weer iets te organiseren. Laat u ons weten als u ideeën heeft en of u hieraan mee wilt helpen. We zien graag dat ideeën en suggesties ook uit de vereniging komen. Doen hoor! Dan gaan we er weer een gezellige dag van maken. Wellicht al in het voorjaar van 2020.

Helaas ging ons bezoek aan Kasih Karunia dit jaar niet door. Wij moesten ons bezoek uitstellen naar hopelijk volgend jaar. Gelukkig hebben we wekelijks contact met ons tehuis, zodat de contactmomenten er zijn om zaken door te nemen en foto’s en verhalen uit te wisselen. Met de hedendaagse technieken zoals e-mail, messenger en facetime (video gesprekken) hebben we veel contact met de leiding en zelfs met de kinderen. Hoe het met de kinderen gaat en wat ze bezighouden kunt u lezen in de Kabartjes. Geniet u ook zo van de foto’s van onze anaks? Wat zijn ze allemaal groot geworden, vindt u ook niet?

Ik wens u veel leesplezier met deze nieuwsbrief en straks ook met de Berita. Wat zal het heerlijk zijn in om in januari de Berita erbij te pakken op een mooie winterdag met de kachel of de open haard aan. Het zal u een zonnig en blij gevoel geven.

Fijne feestdagen en tot in 2020!

Selamat hari Natal & Tahun Baru 2020!

Björn Knehans

Voorzitter Vereniging Smaragd