In Memoriam: Ferry Abels

Op 23 februari 2020 is Paul Ferdinand “Ferry” Abels, onze oudste Smaragd lid van het eerste uur, van ons heen gegaan.

Ferry was één van de laatste der (1ste generatie) Indische Mohikanen, zoals hij zichzelf noemde. Ferry was een markant persoon en beleefde een kleurrijk leven. Hij is geboren te Singkawang op Borneo (Kalimantan). Indonesië heeft hij vele malen bezocht en maakte daar prachtige foto’s. Fotografie was zijn grote passie.

Ferry heeft een bijzonder boek over zijn leven geschreven.
Het boek “Mijn kleurrijk leven” is via deze link online te lezen in het Nederlands en Engels: https://ferry.asa4u.net/00_start.html

Ferry heeft het Kindertehuis Kasih Karunia ook bezocht en droeg onze anaks jarenlang een warm hart toe.

Zing maar zacht een liedje van verlangen
Naar lang geleden, ’t lijkt een eeuwigheid
Ach land van sawahs, gamelan en palmen
Dat verlangen raak je nooit meer kwijt

Al is Indië nog zo vaak bezongen
De zon, de duizend kleuren groen
De geur van vruchten en van bloemen
Ik verlang zo naar de tijd van toen

Naar mijn desa, waar ik de rust, de vrede vind.

Namens het bestuur bedanken wij Ferry voor wat hij heeft betekend voor de Vereniging.
Wij betuigen onze innige medeleven aan de familie van Ferry. Wees getroost door de vele mooie herinneringen die jullie zullen bewaren en koesteren.

Selamat jalan dan selamat tidur, oom Ferry.