Onze vrijwilligers

Lyda Vernooij

Media

André Markus
bryan markus online coordinator marketing branding
Bryan Markus
Branding
Jordy Markus
Webmaster

3 Vragen aan Björn Knehans

Je bent actief als voorzitter van vereniging Smaragd. Welke uitdaging zie jij?
Björn: Ik heb ooit het boek “The Power of One” gelezen. Het boek gaat erover dat als een enkeling zijn positiviteit en kracht doorgeeft aan een ander, en die ander doet hetzelfde bij weer een ander, dan ziet de wereld er mooier en beter uit. “Een waterval begint ook maar met één druppel”.

Ik hoop dat wij met onze vereniging een verschil kunnen maken voor de kinderen van Kasih Karunia. Wij zijn bevoorrecht in ons land, dus laten we deze (kansarme) kinderen helpen aan een betere toekomst door middel van opvoeding en onderwijs. Mijn uitdaging is om het goede gevoel dat ik hierdoor krijg tastbaar te maken en over te brengen aan andere mensen.

Wat is naar jouw mening de kracht van vereniging Smaragd?
Björn: Wij zijn een kleine vrijwilligers organisatie met een professionele inslag. We zijn open, transparant, gedreven, actief en makkelijk toegankelijk. Onze sponsors en donateurs weten dat wij eerlijk te werk gaan en dat wij dagelijks in contact staan met het kindertehuis in Indonesië. We zijn eigenlijk één grote familie. En daar zorg je altijd goed voor.

Waar ben je het meest trots op?
Björn: Ik ben trots op veel dingen. Ik ben trots op iedereen die ons steunt en die ons hun vertrouwen geeft om dit “werk” te doen. Eigenlijk zie ik dit niet als werk, want we doen dit allemaal vanuit ons hart. Ik ben natuurlijk trots op de leiding van Kindertehuis “Panti Kasih Karunia”, dat ze al deze kinderen op zich hebben genomen en opvoeden als hun eigen kinderen. En ik ben natuurlijk supertrots op alle anaks, omdat ze zich zo goed ontwikkelen tot mooie mensjes en tezamen sterk en positief zijn.