Donatie kinderkerk St. Jan de Doper

Donatie Kinderkerk Parochie St. Jan de Doper

Einde project collectedoel Kinderkerk Noord-Scharwoude

We hebben u al eerder (Berita’s) al geïnformeerd over de goede doel collecte van de Kinderkerk Parochie Sint Jan de Doper in Noord-Scharwoude. Hoe zat dat ook al weer?
Twee jaar geleden koos de Kinderkerk onze Vereniging uit voor hun jaarlijkse collectedoel. Maandelijks werd het collectegeld dat tijdens de dienst werd opgehaald, gespaard voor onze Vereniging. Zo dragen de kinderen met dit geld bij aan de aanschaf van nieuwe schooluniformen voor de kinderen van Kasih Karunia. Deze jonge kinderen, in de leeftijd van ongeveer 4 tot 10 jaar, plakten symbolisch stukjes stof op kartonnen poppen. De stukjes stof staan symbool voor de stof van de schooluniformen. Als alle stukjes stof ingevuld zijn, is het project afgerond.
Björn Knehans, onze vice-voorzitter, was een paar keer bij de dienst aanwezig en heeft de kinderen verteld over het leven in het kindertehuis. De kinderen waren altijd zeer geïnteresseerd in verhalen over onze ‘anaks’. Natuurlijk is het leven in een kindertehuis anders, maar ieder kind is toch overal hetzelfde. Want onze kinderen gaan ook naar school, spelen met hun vriendjes en vriendinnetjes, halen kattenkwaad uit, houden van lekker snoepen en gaan ook naar de kerk. Ze wonen alleen niet in een eigen huis met hun pappa en mamma. Een aantal kleintjes was zich zeer bewust dat het niet vanzelfsprekend is hoe wij hier wonen en leven en willen graag hun steentje bijdragen door te delen met anderen. En nu, na twee jaar, is het collectedoel afgerond. Zondag 19 juni jl. namen onze voorzitter Judith Smith en Björn Knehans een heel mooi gemaakte cheque in ontvangst van o.a. Carolina, Carla en Wendy. De lieve kleine toppers van de Kinderkerk hebben meer dan € 200,00 opgehaald! Geweldig! Wij bedanken de totale Kinderkerk crew ontzettend voor deze geweldige bijdrage voor nieuwe schooluniformen voor de kinderen van Kasih Karunia. Heel hartelijk bedankt allemaal!

Wilt u meer weten over Kinderkerk Parochie St. Jan de Doper?
www.sintjandedoper.nl
www.facebook.com/parochie-sint-jan