Iedereen bij Kasih Karunia in goede doen

Beste en lieve mensen,

Wat is het toch een bizarre tijd. Wie had dit een maand geleden kunnen voorspellen? Ik hoop dat jullie persoonlijk niet te veel geraakt zijn door de Corona problematiek. Ik wil jullie allemaal namens ons bestuur veel sterkte en gezondheid toewensen.

Ook in Indonesië heerst het virus.

Er zijn 1155 besmettingen vastgesteld met 102 doden. Gelukkig zijn er 59 mensen hersteld (Bron: Johns Hopkins University/NOS.nl)

Kasih Karunia heeft ook te maken met de overheidsmaatregelen. Zo zijn alle scholen gesloten en moeten onze anaks binnen blijven. Dat is natuurlijk een hele grote verandering voor de anaks. Dat kunt u zich wel voorstellen. Net als de kinderen in Nederland kunnen ze niet vanzelfsprekend even naar buiten om te voetballen, volleyballen, vliegeren en ravotten. De dagelijkse ritme is komen te vervallen en dat is zo belangrijk voor onze anaks. Ze missen hun vriendjes en vriendinnetjes op school natuurlijk ook.

De kinderen zijn gelukkig allemaal gezond. Dat is een hele geruststelling.

Dagelijks komt er een lerares van school om Fraulein Ellen te ondersteunen met het lesgeven. De jongste kinderen krijgen les in taal en rekenen of gaan gewoon lekker kleuren en tekenen. U kunt wel nagaan dat het een hele opgave is voor de leiding om de kinderen uit te leggen waarom dit allemaal zo lang nodig is en de kinderen bezig te houden.

Ibu Sri geeft de kinderen elke ochtend bewegingsoefeningen. Dit om te zorgen dat de kinderen fit blijven. Ik vind het super dat ze dit doet en heb alle respect voor Fraulein Ellen en haar familie om zich er in deze tijd door heen te slaan.

Ik heb veel Facetime contact met Fraulein Ellen, zodat ik met haar kan sparren over de situatie en haar een hart onder de riem steken. Ze doet het heel goed, maar soms slaat de paniek en angst ook bij haar toe. Dat is allemaal heel begrijpelijk met 10-tallen kinderen om je heen die allemaal aandacht nog hebben in deze moeilijke tijden.

Onlangs, maar voor de Corona crises hebben ze een zogenaamde Selamatan gehouden. Dat is een gezamenlijke feestmaaltijd om zo hun dankbaarheid tonen. De Selamatan is door ons gesponsord. In het filmpje ziet u hoe het eruit zag.

Van Fraulein Ellen en haar familie krijgen jullie allemaal de hartelijke groeten en ze bedankt jullie allemaal voor jullie support, steun en liefde. De anaks bidden allemaal voor jullie gezondheid!

Wilt u meer weten over het wel en wee van uw sponsor-anak, of heeft u andere vragen neemt u dan gerust contact mij en/of het bestuur op. Dat mag via de telefoon maar het liefst via email bjorn.knehans@verenigingsmaragd.nl of info@verenigingsmaragd.nl

Ik wens u, uw familie en uw dierbaren ook alle sterkte en gezondheid toe. Hopelijk is de Corona-tijd snel voorbij en kan iedereen weer snel het “normale” leven oppakken.

Take care and stay healthy !

Salam,

Björn Knehans