Donaties vanwege Covid-19 aan Kasih Karunia

Extra financiële bijdrage aan Kasih Karunia

Donaties Vereniging Smaragd aan Kasih Karunia

Vanaf maart 2020 is de wereld getroffen door het Corona virus, nu beter bekend als Covid-19. Het virus speelt over de hele wereld parten. Het is een angstige en onrealistische tijd. Ook voor de leiding van het kindertehuis Kasih Karunia is het zaak om vanaf het begin tegen het COVID-19 virus maatregelen te treffen.

Dagelijks is er contact met Fraulein Ellen over de stand van zaken. Het kindertehuis is al lange tijd serieus bezig met het treffen van de juiste maatregelen. Ons werkbezoek aan het tehuis kan vanzelfsprekend dit jaar ook niet door wat wij heel jammer maar begrijpelijk vinden. Er is zelfs een inreisverbod voor reizigers uit Nederland voor toeristische reizen.

Alle scholen werden in maart gesloten en blijven nog steeds gesloten. Dus ook de scholen waar onze anaks naar toe gaan. En dat is best een uitdaging, want de kinderen willen graag naar school en normaal spelen met hun vriendjes en vriendinnetjes. Gelukkig komt er dagelijks een lerares om de kinderen les te geven en te helpen met het huiswerk.

Het gaat naar omstandigheden ‘goed”, de kinderen zijn gezond, helpen elkaar en zijn er geen zieken. De kinderen worden goed verzorgd en blijven binnen. Fraulein Ellen, Sri, Nico, Tius en de verzorgsters stellen alles in het werk om de anaks bezig te houden en te begeleiden.

Coronoa in Pare

(Fraulein Ellen, Jessica, Ibu Sri, Pak Tius)

Het bestuur heeft besloten extra geld ter beschikking te stellen. Want dat is hard nodig. We hebben dit jaar twee keer, in april en augustus, een extra donatie gegeven. Dit geld is besteed aan extra voorraden van groenten, rijst, poedersoep, meel, luiers, WC-papier, melk en drinkwater. Ook de aankoop van extra vitaminen, zeep, hygiënische handgels, maskers e.d. is een extra uitgave die niet is voorzien. Alles is nu schaarser en duurder wat wij hebben kunnen zien aan de bonnetjes die overlegd zijn. De foto’s in dit artikel hebben wij ontvangen met de spullen die zijn gekocht. We zijn heel blij dat de kinderen er goed en gezond uitzien en dat ze elkaar helpen.

U kunt zich voorstellen dat de situatie in Indonesië anders is dan in ons land. De maatregelen zijn ook flink strenger dan in Nederland:

• Scholen, toeristische attracties, recreatie domeinen, sportfaciliteiten worden gesloten en huwelijken, seminaries en conferenties zijn niet langer toegelaten.
  • Een maximale bezetting van 50% van de werkplaatsen is toegelaten in 11 sectoren, waaronder de gezondheidssector, voeding, energie, communicatie en logistiek. De andere sectoren zijn verplicht om thuiswerk door te voeren.
  • Restaurants en cafés mogen enkel take-out diensten aanbieden.
  • Iedereen die positief test en milde of geen symptomen vertoont is verplicht in een door de overheid aangeduide instelling in quarantaine te verblijven.
  • Binnenlandse vluchten worden met mondjesmaat toegestaan. Afhankelijk van je bestemming en de regelgeving die door de lokale gouverneurs wordt opgelegd, moet je aan een aantal verschillende voorwaarden voldoen alvorens je mag vliegen (PCR-test, sneltest, gezondheidstest).
  • De toegang voor buitenlanders is nog steeds verboden.

Dagelijks wordt men op de hoogte gehouden door de instanties over de situatie via de televisie en online. Zoals in Kediri (4 oktober) :

Update Covid-19 Kediri

In Indonesië werden tot op heden al bijna 400.000 positieve gevallen met het Coronavirus geïdentificeerd. Hiervan zijn er in Jakarta zelf meer dan 55.000 positieve gevallen te noteren. Er vielen (officieel) al meer dan 13.000 doden.

Zolang als het nodig is zullen wij Kasih Karunia extra ondersteunen en u op de hoogte houden. Wilt u meer weten over de situatie in Indonesië en het kindertehuis of over uw sponsorkindje, neemt u dan gerust contact met mij op of volg de situatie in Indonesië op nederlandwereldwijd.nl.  Het zijn onzekere tijden voor ons allemaal. De kinderen denken aan u en bidden voor alle leden en sponsors van onze vereniging.

Pas goed op uzelf, familie, uw dierbaren en blijf gezond!

Björn Knehans

Donaties vanwege Covid-19 aan Kasih Karunia