In Memoriam: Trix Faase-Willemse

Op 20 december jl. bereikte ons het bericht dat Trix Faase-Willemse op 16 december van ons is heengegaan.
Trix overleed in het bijzijn van haar kinderen en is 88 jaar oud geworden.

Trix Faase-WillemseTrix Faase en haar man Henk zijn ooit Rob Foss, de oprichter van het reisbureau Smaragd, op een beurs tegengekomen. Toen was het reisbureau nog geen reisorganisatie maar werden wel reizen geboekt met familie en vrienden. Dit werd door Rob Foss geregeld.

Trix en Henk hebben toen een reis geboekt naar Indonesië en dat was ze erg goed bevallen.

Dit groeide uit tot een reisbureau waar je bij geboekte reizen lidmaatschapsgeld betaalde.
Rob Foss was directeur, zijn vrouw Joyce secretaris en dochter Amy was penningmeester. Omdat de reisorganisatie moest worden losgekoppeld van de sponsoractiviteiten voor het kindertehuis, werd onze Vereniging Smaragd opgericht.

Aan Henk Faase werd gevraagd of hij secretaris wilde worden. Helaas kreeg hij kort voor de eerste Algemene Ledenvergadering een hersenbloeding en moest daardoor afhaken. Henk heeft aan Jaap Kok gevraagd of hij het wilde gaan doen, zo geschiedde.

In 2004 overleed Trix haar man. Dit heeft haar veel verdriet gedaan maar haar dochters Eveline en Monique stonden haar bij om dit verlies te verwerken.

Trix heeft vanaf 1991 t/m 2013 de verantwoording voor de redactie van het verenigingsblad Berita voor haar rekening genomen. Dit heeft ze met veel plezier en vol overtuiging gedaan. De kabartjes over de anaks stonden daarin centraal. Dit werd door velen zeer gewaardeerd.
En de heerlijke Atjar die Trix maakte, waarvan de opbrengst ten goede kwam van Smaragd, werd altijd erg goed ontvangen en verorbert. Indisch koken was haar alles, voormalig secretaris Jaap Kok weet daar alles van. Als Trix voor haar verjaardag kookte werden Jaap en zijn vrouw uitgenodigd om mee te genieten.

De heldere kijk op zaken is bij Trix altijd gebleven. Ze was altijd aanwezig op de Algemene ledenvergadering van onze vereniging. Erg betrokken, en soms met een kritische blik op zaken, wist ze het beste in het bestuur naar boven te halen. Alles stond in het belang van de anaks in de panti, Pak Tius en Ibu Sri. En terecht!

Haar sponsorkind Joshua had ze in haar hart gesloten en vanaf 1 mei 2005 als sponsorouder financieel bijgedragen aan de toekomst van Joshua. Trix zocht veelal het contact met hem om op de hoogte te blijven van het wel en wee van hem en de panti.

Haar inbreng als vrijwilliger en als sponsorouder onderschrijven dat Trix veel heeft betekend voor Kasih Karunia en de anaks. Voor haar support en bijdragen aan onze vereniging en Kasih Karunia zijn wij bijzonder dankbaar.

De laatste jaren had Trix veel last van haar rug en was ze niet meer zo mobiel. Geestelijk erg goed maar het lichaam protesteerde.
Haar wens om bij haar man te zijn leefde erg sterk bij Trix.

Wij wensen de familie veel sterkte bij de verwerking van het verlies van Trix.

De afscheidsceremonie heeft op donderdag 23 december in besloten kring plaatsgevonden.