Van de voorzitter

Beste lieve leden, sponsorouders, donateurs en betrokkenen bij onze Vereniging.

Hou ouder je wordt lijkt een jaar wel sneller te gaan dan ooit, nietwaar? De dagen lijken wel korter te worden, zeker als je veel omhanden hebt. Herkenbaar voor velen van ons. Er is zoveel te doen, maar je hebt gewoon tijd te kort.

Dat hoor ik ook vaak vanuit ons kindertehuis. De kinderen zitten op school, studeren, hebben een weekend baantje, sporten of zijn vrijwilliger in de kerk of in het kerkkoor. Zoals met zoveel kinderen gebeurt er veel in hun jonge leven en velen bereiken ook de puber leeftijd met alle kwalen die er bij hoort. Er geldt daar nog steeds het motto “Leven en overleven”. De kinderen worden ook zo groot en groeien als kool. Dat zien we ook op hun Social Media zoals hun Facebook pagina en Instagram. Het is wel fijn dat de communicatiemiddelen gemakkelijker zijn geworden tegenwoordig. Wekelijks heb ik contact met ons tehuis via Messenger of WhatsApp en met beeldbellen. Daar ben ik blij om.

Het is jammer dat ik velen van u niet heb kunnen treffen bij een ALV dit jaar. Tja, we horen niets meer zoveel over corona, maar het is er wel. Ook het bestuur is dit jaar geveld door corona en we hopen dat we in 2023 nu echt bij elkaar kunnen komen en u op de hoogte kunnen stellen van het wel en wee in Kasih Karunia. Maar ik kan u gerust stellen dat het naar omstandigheden goed gaat met onze anaks. Een aantal bereikt al de “volwassen leeftijd’. U wordt later geïnformeerd hoe u daar als sponsorouder mee om kunt gaan.

Er is nog steeds het plan dat het bestuur weer een bezoek brengt aan het tehuis. Als je daar een keer bent geweest, ben je gewoon “besmet” met de liefde voor onze kinderen. De kinderen vragen mij ook vaak wanneer “oom Björn en oom André” weer komen. Want zij missen ons ook. Helaas kon er door omstandigheden dit jaar geen bezoek gebracht worden aan Indonesië. We houden u op de hoogte of het in 2023 dan toch echt gaat lukken.

Ik ben echt trots op u en ben u dankbaar dat u allen onze Vereniging een warm hart toedraagt. Laten we het goede werk ook volgend jaar voortzetten en onze anaks helpen om goede mensen te worden met een waardevol leven en goede toekomst.

Onthoud van ’t oude jaar alleen de beste dagen en ga met nieuwe moed het onbekende tegemoet.

Ik wens u, uw familie en uw dierbaren Fijne Feestdagen en een gelukkig en gezond 2023!

Selamat Tahun Baru 2023!

Salam,